zondag 30 december 2018

VoorMekaar! Nu ook op woensdag!

De Dagactiviteit VoorMekaar! is opnieuw aan uitbreiding toe. VoorMekaar! helpt senioren om hun sociale netwerk te onderhouden of te versterken. Vanaf januari 2019 zijn gasten behalve op maandag, dinsdag en donderdag ook welkom op woensdag.

Dagactiviteit VoorMekaar! Wat is het?
VoorMekaar! startte op initiatief van SeniorenVereniging Rijen in september 2017. De gasten komen een of twee dagen in de week naar De Regent (Regentenstraat 9 Rijen). Daar drinken ze ’s ochtends samen koffie en daar wordt de warme middagmaaltijd geserveerd. ’s Middags is er van alles mogelijk: puzzelen, wandelen, een spelletje, lezen, kaarten, kaarten maken, muziek luisteren, of zomaar wat kletsen. Niets is verplicht. De gasten bepalen zelf wat ze gaan doen; en dat kan elke keer iets anders zijn.

Voor wie is dde dagactiviteit bedoeld?
VoorMekaar! is opgezet voor senioren die niet in aanmerking komen voor professionele ondersteuning, maar die niet mobiel genoeg zijn om op eigen gelegenheid veel activiteiten te ondernemen of aansluiting te zoeken bij clubs en verenigingen. Deze dagactiviteit biedt hen toch de mogelijkheid om ook buitenshuis sociale contacten te onderhouden.

Praktisch
Een dagje VoorMekaar! begint tussen 10.30 en 11.00 uur. Wie niet zelf naar De Regent kan komen, kan worden opgehaald. De warme maaltijd wordt geserveerd om 12.00 uur en de middagactiviteiten beginnen om 13.30 uur. Dus tijd genoeg om na het eten nog even rustig te zitten. Deelname aan de dagactiviteit kost € 2,- per dag. De warme maaltijd is voor eigen rekening. Dagactiviteit VoorMekaar! kan gelukkig steunen op de hulp van trouwe chauffeurs en enthousiaste vrijwilligers voor de begeleiding van de gasten. Het initiatief wordt gesteund door Vita.

Hoe aanmelden?
Ben je (senior) niet meer zo mobiel, en wil je wel graag mensen ontmoeten voor een praatje, een spelletje of een andere activiteit? Of ken je iemand in een dergelijke situatie? Neem dan contact op met Dagactiviteit VoorMekaar! via e-mail. Het telefoonnummer is 06 45 64 47 73. Een folder met meer informatie is te vinden op de website van SeniorenVereniging Rijen onder het kopje Activiteiten. Deze ligt ook bij de receptie in De Regent.