vrijdag 15 september 2023

Vrijwilligersdag vol Muziek en Romantiek

Het 3-daagse feest ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum van SV-Rijen werd vandaag gestart met de Vrijwilligersdag. Ruim 200 gasten namen daarvoor plaats in de Theaterzaal van CC De Boodschap. Theaterkoor ‘de Gouden Mix’ voerde een fantastische voorstelling op; ‘Muziek & Romantiek’.

De tribune in de Theaterzaal telt meer zitplaatsen dan het aantal vaste vrijwilligers. Daarom had het bestuur besloten om de overgebleven plaatsen beschikbaar te stellen aan leden die geen vrijwilliger zijn, maar wel graag de voorstelling wilden bijwonen. De zaal was dan ook goed gevuld toen voorzitter Truus Noij een welkomstwoordje sprak. Ze bedankte de vrijwilligers, die het hele jaar belangeloos klaarstaan voor de SVR. In de loop van 70 jaar moeten het er honderden, misschien zelfs wel een paar duizend, zijn geweest. Tijden veranderen en ook de SVR is met haar tijd meegegaan. Toen de vereniging werd opgericht, waren vooral mannen lid. Na hun arbeidzame leven konden ze bij de bejaardenbond komen kaarten of biljarten. Later kwamen er steeds meer vrouwen bij. Momenteel telt de SVR ruim 1400 leden en met 28 activiteiten is er voor elk wat wils.

Toen was het de beurt aan de spelers van theaterkoor ‘de Gouden Mix’, een amateurvereniging bestaande uit ruim 40 vitale senioren. Veel van onze leden kennen dit theaterkoor nog van de hilarische voorstelling ‘Kras op Cruise’.

In ‘Muziek & Romantiek, een gouden mix’ draait het verhaal om een nieuwe dirigent, die om moet gaan met een diversiteit aan koorleden. Er groeit een liefdesrelatie tussen dirigent André en sopraan Trijntje. Er volgt een talentenjacht, waarbij het koor diverse muziekstijlen ten gehore brengt. Dat varieert van een repertoire uit de jaren 50-60-70 tot musical-operette-opera. Twee koorleden vieren tussendoor ook nog hun Gouden bruiloft.

Er werd veel gezongen, maar liefst 36 liedjes. Aan het einde van de voorstelling volgde een spetterende finale van de talentenjacht met een potpourri van succesvolle zangnummers.

Tijdens de pauze kreeg iedereen koffie/thee aangeboden met daarbij een heerlijk gebakje, voorzien van het SVR-logo. We hebben tenslotte een jubileum te vieren!

Er was een fantastische interactie met het publiek. Alle liedjes waren voor het publiek zeer herkenbaar. Er werd dan ook volop meegezongen, gelachen en geklapt. Ook de spelers waren enthousiast over de reacties van de SVR-leden; zó spontaan en gemoedelijk hebben ze het zelden meegemaakt. Het was erg leuk dat de spelers, na afloop van de voorstelling, ruimschoots de tijd namen om met ons na te praten in de foyer.

Na de voorstelling gingen de ‘niet-vrijwilligers’ naar huis. De vaste vrijwilligers bleven wat drinken in de foyer. Het was leuk dat iedereen eens op een andere manier met elkaar contact had.

Tenslotte konden de vrijwilligers aanschuiven voor een uitgebreid koud en warm buffet, met als toetje een lekker ijsje. Het bestuur is blij dat ze deze dag kon aanbieden aan alle vrijwilligers, die het hele jaar voor onze leden klaarstaan. Rond half negen ging iedereen tevreden naar huis. De eerste feestdag is meer dan geslaagd!

Klik op een foto voor volledig beeld