zondag 13 juni 2021

We gaan weer fietsen!

Vrijdag 11 juni is de gezellige fietsclub van SV-Rijen weer gestart. Iedereen was blij dat er na de Coronapandemie weer samen gefietst kon worden. Restaurants mochten weer open voor een kopje koffie en een toiletbezoek.

Om 9.00 uur stonden 14 dames en heren al met hun fietsen te wachten bij De Boodschap, het vaste vertrekpunt van de fietstochten. Om verschillende redenen waren nog niet alle leden aanwezig. De fietsclub is niet meer zo groot als voorheen. Voor sommige oudere leden werd het fietsen jammer genoeg te lastig.

‘s Zomers vertrekken ze om 9.00 uur, in de winter een half uurtje later, en rond 12.00 uur zijn de fietsers weer terug bij De Boodschap. Afhankelijk van de weersomstandigheden proberen de pedaalridders 30 tot 35 kilometer te fietsen. Iedere keer wordt er een mooie route uitgestippeld. Meestal wordt er een uur gefietst, dan volgt een half uurtje koffiepauze en daarna trappen de sportievelingen nog een uurtje terug naar De Boodschap.

De  meeste mensen hebben een fiets met trapondersteuning, maar het tempo is rustig zodat iedereen mee kan doen. Dan kan men ook nog genieten van de omgeving en kan er natuurlijk lekker gekletst worden met de buurman of buurvrouw. Eénmaal per jaar staat er een langere route op de agenda, een fietstocht van ongeveer 60 kilometer met een lunch onderweg.

De fietsclub telt nu ongeveer 20 leden. Vanwege de veiligheid onderweg kunnen er maximaal dertig personen lid zijn van de fietsgroep. Er is dus nog plaats voor een stuk of tien fietsliefhebbers. Lijkt het je leuk om mee te fietsen? Voor slechts € 5,00 per jaar kun je lid worden. Aanmelden kan bij Astrid Boelhouwer, tel: 0161 - 22 70 61.