woensdag 21 april 2021

We mogen weer buiten sporten!

Na maandenlange lockdown begint SeniorenVereniging Rijen weer voorzichtig actief te worden. CC De Boodschap, en daardoor ook de Oase, zijn nog gesloten maar de buitenactiviteiten zijn weer hervat. Tot grote vreugde van de leden die door de langdurige stop hun conditie en humeur achteruit zagen gaan.

De Leemput is weer gedeeltelijk toegankelijk. De banen bij De Leemput worden gebruikt door drie van onze activiteitengroepen: Midgetgolf, Jeu de boules en Pitch & Putt. Weliswaar zijn nog de nodige coronabeperkingen van kracht, maar de spelers zijn dolblij dat ze weer welkom zijn. Sinds april kunnen ze er ook koffie of thee ‘to go’ kopen.

De Wandelvereniging en de Nordic walkingclub zijn ook al een paar maanden in de bossen rondom Rijen te vinden. Deze kwieke senioren hebben het onderlinge sociale contact gemist tijdens de lockdown. Weer of geen weer, er wordt heerlijk gelopen en gekletst met elkaar, in groepjes van vier personen met een onderlinge afstand van anderhalve meter. Dat ze na afloop niet samen kunnen koffiedrinken in de Oase nemen ze op de koop toe.

Het is fijn om te zien dat de activiteiten langzaamaan weer op gang komen, hoewel er beslist nog een tijdje overheen zal gaan voordat alle 25 activiteitengroepen weer volledig aan de slag kunnen. De meeste leden blijven echter positief en maken er het beste van. Als actieve ouderen willen we namelijk niet langer achter de geraniums zitten dan vanwege de coronapandemie noodzakelijk is.

(klik op een foto om de gehele afbeelding te zien)