vrijdag 11 november 2022

Welkom nieuwe leden!

Maar liefst 110 personen hebben zich afgelopen jaar aangemeld als nieuw lid bij SeniorenVereniging Rijen. Vrijdagochtend 11 november kwam een groot deel daarvan naar de Oase voor een informatiebijeenkomst. De nieuwe leden konden kennismaken met bestuursleden en andere vrijwilligers van SV-Rijen.

Via een PowerPointpresentatie kregen de aanwezigen een goede indruk van het reilen en zeilen binnen onze seniorenvereniging; Dé vereniging voor 50-plussers die momenteel 1400 leden telt en daarmee de grootste vereniging in gemeente Gilze en Rijen is.

Na een kopje koffie of thee heette voorzitter Truus Noij de nieuwkomers van harte welkom. Ze begon met een duidelijke uitleg over het beleid en de toekomstvisie van de vereniging en over de relatie met KBO-Brabant. Alle bestuursleden stelden zich één voor één voor. Zij legden uit wat hun specifieke taak in het bestuur is.

Natuurlijk was er ruimschoots aandacht voor de activiteiten waar je als lid aan deel kunt nemen. Na een koffiepauze passeerden alle activiteitengroepen de revue. Inmiddels zijn dat er al 28. Ook andere bezigheden -zoals cursussen, informatie-ochtenden en diverse uitstapjes- werden benoemd.

Heel fijn dat enkele nieuwe leden zich deze ochtend spontaan beschikbaar stelden als vrijwilliger. De vereniging is hiermee een paar gastvrouwen/-heren en bezorgers van het maandblad KBO-Brabant rijker.

Adriaan Brouwers, coördinator van dagactiviteit ‘VoorMekaar!’, nam tenslotte de microfoon over. Deze dagactiviteit vindt plaats bij Vita en is een aantal jaar geleden, samen met SV-Rijen, opgezet voor ouderen. Velen daarvan zijn niet zo goed meer ter been om deel te nemen aan de reguliere activiteiten bij SV-Rijen. Voor deze groep deed Adriaan met succes een oproep aan de aanwezigen om zich aan te melden als chauffeur.

Er kwam tijdens deze bijeenkomst een hoop informatie op de nieuwkomers af; teveel om alles te onthouden. Maar geen nood! Alle informatie over SV-Rijen is terug te vinden op de website www.sv-rijen.nl. Natuurlijk kunnen leden ook met al hun vragen terecht bij onze gastvrouwen/-heer in de Oase.

Klik op een foto voor volledig beeld.