woensdag 10 mei 2017

Wim Schaffelaars, lid in de Orde van Oranje-Nassau

Wim Schaffelaars is een bijzonder lid van SV-Rijen. Op woensdagmorgen 26 april verraste de burgemeester hem. Het had Koning Willem-Alexander namelijk behaagd Wim tot lid in de Orde van Oranje-Nassau te benoemen. En zo'n lintje krijg je niet zomaar!

Wim is dan ook al tientallen jaren actief op vele fronten. Vroeger in het onderwijs, in medezeggenschapsraden, als voorzitter van de Stichting katholiek Onderwijs Rijen en als bestuurslid van de Vereniging van Eigenaren Anne Frankplein. Nu nog als vrijwillig buurtbuschauffeur, als penningmeester van de Buurtbusvereniging Molenschot-Dorst en natuurlijk als voorzitter van onze Jeu de Boulesvereniging Het Juiste Spoor.

De burgemeester karakteriseerde hem als "betrokken, betrouwbaar en sociaal, met uiteenlopende activiteiten en een mooie staat van dienst, een man die met zijn initiatieven anderen inspireert!" En dat is een koninklijke onderscheiding meer dan waard.

Gefeliciteerd, Wim!