Warning: array_shift() expects parameter 1 to be array, boolean given in /var/www/vhosts/sv-rijen.nl/httpdocs/lib/Baakbeeld/Website/Core/Site.php on line 91

De Wegwijzer

Elke laatste vrijdagmorgen van de maand kon je tussen 9.30 en 12.00 uur met je maatschappelijke vragen terecht bij de experts van De Wegwijzer in de Oase. De Wegwijzer was een initiatief van SV-Rijen en het Vrijwilligers Informatie Punt (VIP).

Met ingang van 1 december 2019 is De Wegwijzer gestopt. Het nieuwe Dorpsteam Gilze en Rijen komt hiervoor in de plaats.

De vrijwilligers en professionals van De Wegwijzer kwamen van allerlei organisaties, stichtingen en werkgroepen. Ze pakten je vragen en problemen praktisch en snel aan. Ze maakten daarbij gebruik van het reeds bestaande aanbod in de gemeente Gilze en Rijen.

De Wegwijzer hielp mensen om zelfstandig te zijn en te blijven, en deel te nemen aan wat er in Rijen gebeurt. Door contact met anderen te maken, kunnen inwoners zichzelf en anderen verder helpen. De belangrijkste functies van De Wegwijzer waren: het koppelen van vraag en aanbod, ontmoeten, informatie delen en adviseren.

Naast SeniorenVerening Rijen (SV-Rijen) en het Vrijwilligersinformatiepunt (VIP) met zijn projecten werkten ook de stichting Wonen met Gemak en de gemeente mee. De gemeente leverde bovendien Wonen ZorgService in de Wijk (WZSW) en zorgde dat er een Wmo-consulente was.

Repair Café

Het maandelijkse Repair Café is elke laatste vrijdag van de maand in De Boodschap aan de slag. Gooi niet weg wat nog gerepareerd kan worden!

logos samenwerking in de wegwijzer