vrijdag 24 januari 2020

Drukte op Computervraagdag

SeniorWeb hield in januari een week lang de landelijke Computervraagdagen. Het Digitaal Café van SV-Rijen is al bijna een jaar een leslocatie van SeniorWeb en deed voor de eerste keer hieraan mee. Veel SVR-leden kwamen op vrijdag 24 januari naar de Oase met allerlei vragen over computers, laptops, tablets en smartphones. Maar ook niet-leden wisten de Oase te vinden.

Cees Bakker, Kees Bakker en Joost Scheifes waren als deskundigen aanwezig om alle vragen te beantwoorden, ieder op hun eigen specifieke vakgebied. Bij Cees kon je vooral terecht met vragen over Android, bij Kees kwamen mensen die antwoorden zochten op hun vragen over Windows en Joost wist alles te vertellen over Apple. En vragen? Die waren er maar genoeg! De een wilde weten welke smartphone het meest geschikt was voor digitaal onervaren senioren, een ander had een vraag over Google Drive, en waar kun je nou toch de vertragingen vinden van de trein of bus? En een printer gebruiken via Wifi, is het niet beter om dat via een kabeltje te doen?

Het was leuk om te zien dat de aanwezigen ook elkaar probeerden te helpen, vaak met succes! En het is geweldig om te zien dat steeds meer senioren iets willen leren over smartphones, tablets, laptops en computers. Er werden dan ook meerdere inschrijfformulieren ingeleverd voor de computercursussen voor beginners die binnenkort bij Theek 5 starten.

Voor de aanwezigen, maar ook voor de docenten, bleek het een geslaagde informatieve ochtend te zijn. Vrijwel iedereen ging met meer kennis naar huis. En als er op een vraag niet direct antwoord gegeven kon worden, dan zou het opgezocht en nagestuurd worden. Service ten top! Een dag als deze is zeker voor herhaling vatbaar.

Tip: Heb je hulp nodig bij computers, wordt dan lid van SeniorWeb. Meld je bij het Digitaal Café in de Oase op vrijdagmorgen in de even weken. Daar helpen ze je aan een gratis lidmaatschap voor het eerste jaar!

Volgende keer op vrijdagmorgen 7 februari, krijgen de deelnemers informatie over het gebruik van FaceBook.