Koersbal

secretaris: Joke Aarts
penningmeester: Joke Aarts
leden: Miet Verdaasdonk en Thecla van Eijl

Contactpersoon: Joke Aarts, telefoon: 0161 22 33 33, voor e-mail klik HIER.

Deelname: alleen voor SVR-leden

Kosten: Contributie bedraagt € 20,00 per jaar, per halfjaar te betalen.

Bijzonderheden:

Koersbal 50+ is een activiteit van SeniorenVereniging Rijen. De vereniging is in 2000 opgericht. Iedere donderdagmiddag komen de leden bij elkaar en wordt er gespeeld van 13.45 uur tot 16.00 uur in De Oase. Koersbal is een leuke sport die door iedereen kan worden gespeeld, onafhankelijk van leeftijd of vaardigheid. Er is geen kracht voor nodig, zodat iedereen gelijke kansen heeft. Het spel is eenvoudig.

Het spel wordt gespeeld op een mat van 8 x 2 meter. Zijn er meer deelnmers, dan zijn er 2 matten beschikbaar en spelen 2 teams tegen elkaar. Het ene team met zwarte en het andere team met bruine ballen en een wit doelballetje (de jack). De bedoeling van het spel is de ballen zo dicht mogelijk bij de jack te rollen, maar omdat het zwaartepunt van de bal iets naast het midden ligt, maken de ballen een rare boog. Dat maakt het koersballen zo leuk. Koersballen lijkt op jeu de boules, maar wordt binnen gespeeld. Je kunt dus het hele jaar spelen, wat vooral in de wintermaanden een leuke afleiding geeft. Er wordt in competitieverband gespeeld.

(archieffoto)