Nordic walkinggroep De kromme stok

Deelname: alleen voor leden van SeniorenVereniging Rijen

Kosten: € 10.00 per jaar

Bijzonderheden:

In mei 2021 bestaat de Nordic walking groep alweer zeven jaar. De groep is in 2014 gestart met 10 personen en bestaat nu uit 20 mannen en vrouwen. Elke woensdagmorgen om 9.30 uur vertrekt de groep vanaf De Boodschap, de ene keer naar het bosgebied over het spoor (beter bekend als ‘de heiden’), de andere keer naar het bos in de richting van het natuurreservaat Surae, om zoveel mogelijk te variëren. Ook bij slecht weer wordt er gelopen. Het lopen neemt zo’n anderhalf uur in beslag. Voor en na het lopen worden er altijd een paar oefeningen gedaan. Sommige leden doen een verkorte route van een uur, bijvoorbeeld omdat ze geblesseerd of ziek zijn geweest. Na afloop van het lopen wordt er gezellig een bakje koffie gedronken in de Oase.

Nieuwe leden zijn nog steeds welkom in de groep. Zij die geen stokken hebben en willen leren ‘nordicken’ kunnen een afspraak maken met Christ Maas, instructeur en trainer van deze heel gezellige en sportieve groep.

(archieffoto)